פנג שואי  
ומטפיסיקה סינית

זהר אהליאב
OHOLIAV ZOHAR
 

                                   

 


 

קורס צבעים מלא 30 עמודים  |  סדנת ה- ZI WEI האחרונה לשנת תש"ע  |  
 
בית מעריב FENG SHUI   



את קריירת הכתיבה שלי התחלתי ב 1980 בשבועון " להיטון – עולם הקולנוע ",בתחילה היה לי מדור אסטרולוגי DOUBLE SPREAD שבחלקו האחד פרסמתי תחזית שבועית לכל בני המזלות,חציו השני הוקדש לניתוח מפה של אישיות מפורסמת בעולם הבידור והמוסיקה הישראלית,הייתי מקבל מראש תאריכי לידה מדויקים של אמן מסוים,הייתי מכין את המפה ואז במפגש איתו היינו משווים את הממצאים המדור זכה לפופולאריות גדולה מאוד וכיכבו בו כל גדולי המוסיקה הישראלית של אותן שנים,עשיתי מפות אסטרולוגיות לריקי גל,ירדנה ארזי,צביקה פיק ועוד רבים,לאחר מכן קיבלתי גם מדור לאופנה ייחודי משלי,לאחר סגירת השבועון קיבלתי הצעה מעורכים במעריב דאז אריה רייכמן ויעקב העליון להצטרף כ FREE LANCER לצוות הכותבים במוספים של העיתון,כל אותם מגזינים נלווים לעיתון באותם ימים,בהם המקומון של יום שישי שהוקם על ידי יעקב העליון, המוסף השבועי לגבר בעריכתו של אריה רייכמן וכמובן המוסף הנצחי סגנון שקיים עד היום.במהלך השנים ספקתי הרבה צילומים, כתבות קטנות ופכים לכל המוספים של מעריב עד לשנת   1988 בין השנים 1985-1990 הייתי כתב צלם עיתונאי בעולם הזה של אורי אבנרי שלראשותי 3 מדורים שלמים והשער האחורי של העיתון .כך שנשארה לי פינה חמה למעריב שהיה אחד מאבני הדרך שלי בתחום העיתונות.במשך שנים אני עוקב אחרי הידרדרות של העיתון מזה שנים,מעריב שהיה העיתון הנפוץ ביותר במדינה עם היקפי מכירה מדהימים נמצא כיום במצב של כמעט קריסה,גם כל הניסיונות של משפחת נמרודי למכור את " מעריב " עלו בתוהו.יש לכך סיבות רבות,יהיו אנשי מקצוע שיגידו שזה הכול עניין של התנהלות מקצועית וכלכלית לא נכונה,אחרים יגידו שזה עניין של מזל וכו'. העניין הוא שכולם צודקים אבל כל אחד מנקודת המבט שלו,ברמת הפנג שואי זה פשוט זועק לשמיים,הרמה הראשונית והכי בסיסית בפנג שואי היא אסכולת הנוף והצורה FORM SCHOOL שקובעת את אופן זרימת הצ'י ואיכותו בכל מקום,אסכולה זאת היא הפלטפורמה שעליה " ממוקמים" כל שאר הטכניקות והשיטות בפנג שואי.אסכולת הנוף והצורה עוסקת במערכת היחסים בין מבנים לסביבתם הטבעית או המלאכותית לפי קריטריונים מאוד פשוטים שמקורם בחוקים קוסמיים הטבועים במוח של כולנו והם : הרמוניה, פרופורציה וסימטריה, ככל שרמת החיים של האדם עולה כך הוא גם שואף לשפר את מגוריו,השאיפה האולטימטיבית של כולם זה להתגורר באזור טוב ואיכותי ובתוך האזור/שכונה הזאת לבחור בית טוב ומתאים,עוד לא נברא אדם שפוי שיעדיף וילה חלומית, בשכונת עוני ופשע על דירה ממוצעת וטובה בשכונת יוקרה.במקום שאיכות הצ'י גרוע יש דלות עוני ופשע.





ההידרדרות של מעריב החלה בשנות השבעים המאוחרות ( ראו קטע מצורף מתוך ויקיפדיה ),חיפשתי את הסיבה לכך וגיליתי שגשר מעריב נבנה בשנת 1976 בדרך בגין וחוסם את כל שדה הראיה של בית מעריב,בשפה המקצועית שלנו זה נקרא
KILLER , שום דבר לא יעזור לבעלי מעריב ( משפחת נמרודי) ,העורך הכי מוכשר בעולם עם הכותבים הטובים ביותר ועם הטקטיקות הכי משוכללות לא יצליחו לשנות את הגורל של " מעריב " כל עוד הוא מתקיים בתוך המבנה הזה.הגשר הזה גם נמצא מול מגדל רובינשטיין,אבל ההבדל הוא בפרופורציות,מגדל רובינשטיין הוא עצום והגשר רק " מדגדג " אותו.




בית מעריב הוא בניין נמוך קומה בסך הכול 5 קומות לעומת בית רובינשטיין שמתנשא לגובה של עשרות קומות,אסכולת הנוף והצורה כל כך משמעותית ודומיננטית בחיי האדם והכלכלה ורואים זאת בעוד שתי טעויות אדריכליות שנעשו בתל אביב,האחת, התרחשה ברחוב דיזינגוף והתבטאה בהרס כיכר צינה דיזינגוף והרמת הכיכר כדי לאפשר לתחבורה פרטית וציבורית לזרום בקו ישר בכיוונים צפון ודרום,בפועל קיבלנו מפלצת מכוערת שהרסה לחלוטין את רחוב דיזינגוף והפכה אותו לרחוב " מוקצה " בקטע שבין הכיכר לרחוב פרישמן,מתחת לכיכר שהורמה נוצרה ביצה אנגרטית של צ'י עומד,מקום נוסף שבו התאכזר האדם לסביבה,זה כיכר אתרים שהפך לפסל לבן מכוער וחסר הצלחה כלכלית וכיום עשרות שנים לאחר בנייתו עומד בשיממונו. 




 
לייבסיטי - בניית אתרים